Vodíková technológia

Spoľahlivosť a Nízke nároky na údržbu
Vďaka pomalému zdvihu nášho kompresora sú opotrebiteľné diely veľmi namáhané a majú tak dlhú životnosť.

Nízka spotreba energie
Elektro-hydrostatický pohon a malé trecie sily našej inovatívnej technológie kompresorov zaisťujú nízku energetickú spotrebu.

Vysoké dopravné množstvo
Náš inovatívny piestový kompresor umožňuje vysoké dopravné množstvo. V dôsledku toho je možné bez ťažkostí realizovať aj časté tankovania s veľkými výdajovými množstvami.
Modulárna stavba
Štandardizované moduly umožňujú optimálne prispôsobenie čerpacej stanice vodíka potrebám zákazníka. Ďalšie rozšírenia nie sú žiadnym problémom.
Service friendly
Náš systémový kontajner bol navrhnutý tak, aby každý technický prvok bol ľahko dostupný. Tým sa minimalizujú servisné doby a zaručuje hladký chod.
Tichá prevádzka
Aby mohla byť vodíková čerpacia stanica sera prevádzkovaná aj v oblastiach citlivých na hluk, bola pri vývoji venovaná zvláštna pozornosť udržaniu emisií hluku na čo možno najnižšej úrovni.

 

 

TRHY A APLIKÁCIE

Titlesera osobní automobily vodíkFilenameht_trhy_aplikace__ösobn_automoily.jpg Image Metadata

Osobné automobily

Prvé vozidlá s palivovými článkami boli testované už v roku 1960 ako súčasť demonštračného projektu, pretože okrem čisto batériových elektrických vozidiel sú osobné automobily s palivovými článkami jedinou alternatívou pre pohon bez emisií. To je presne to správne riešenie pre čoraz dôležitejšiu udržateľnú mobilitu. Zvlášť v mestských oblastiach pomáha pohon palivových článkov šetriť emisie a zároveň mnohonásobne znižovať znečistenie hlukom.

sera autobusy vodík

Autobusy

Mestská autobusová doprava je stále prevažne založená na vozidlách so spaľovacími motormi. Tieto motory produkujú emisie skleníkových plynov, pevné častice a predovšetkým hluk. Tomu je zodpovedajúcim spôsobom vysoký dopyt po alternatívnych pohonoch bez emisií a hluku, pre ktoré vodíkový pohon predstavuje riešenie budúcnosti. Oproti elektrickému pohonu z akumulátorov prináša použitie palivových článkov dôležité výhody. Proces doplňovania vodíka trvá asi 10 minút. Táto doba je u čisto batériových autobusov oveľa dlhšia.

sera úžitkové vozidlá vodík

Úžitkové vozidlá

V čase, keď je v mnohých veľkých nemeckých mestách už zakázaná prevádzka nákladných vozidiel s dieselovým motorom, sa stále viac dostávajú do popredia nákladné automobily poháňané palivovými článkami. Vzhľadom na to, že jediným odpadovým produktom pri prevádzke palivového článku je voda, nie je tu žiadna prekážka pre prevádzku. V porovnaní s kamiónmi poháňanými batériami, vozidlá na palivové články dosahujú predovšetkým väčší dojazd a majú rýchlejší čas čerpania, čo z nich robí atraktívnu alternatívu ku klasickým vozidlám pre logistické spoločnosti.

sera železničná doprava vodík

Železničná doprava

Približne dve tretiny európskej železničnej siete sú už elektrifikované, a preto nevytvárajú žiadne emisie. Nie je však vhodné inštalovať nadzemné trolejové vedenia na úseky s nízkou prevádzkou, pretože sa jedná o vysoké vstupné investičné požiadavky. Vlaky s palivovými článkami poskytujú do budúcnosti riešenie, aby aj na týchto trasách bola možná prevádzka bez emisií.

sera vysokozdvižné vozíky (manipulačné vozidlá) vodík

Vysokozdvižné vozíky (manipulačné vozidlá)

Každý deň sa na celom svete používa viac ako 10 miliónov manipulačných vozidiel (vysokozdvižných vozíkov) – a tento počet rastie. Vzhľadom na častú prevádzku v budovách vytvára pri konvenčných pohonoch lokálny problém znečisťujúcich látok. Vzhľadom na dlhé doby nabíjania nie sú vozidlá poháňané batériami často adekvátnou alternatívou. Tu môžu pomôcť vysokozdvižné vozíky poháňané palivovými článkami, pretože, majú
krátke dobíjacie doby a pri H2 ako palive lokálne neuvoľňujú žiadne emisie, takže môžu byť používané aj v budovách.

sera komunálne vozidlá vodík

Komunálne vozidlá

Komunálne vozidlá sú využívané takmer výhradne v meste a sú nútené k častým zastávkam. To vytvára vysoké emisie znečisťujúcich látok. Ďalším kritickým aspektom je emisia hluku, pretože komunálne vozidlá sa často používajú aj v obytných oblastiach. Komunálne vozidlá, poháňané palivovými článkami, môžu tieto dva problémy vyriešiť. Vozidlá tak môžu byť používané aj v čase nočného pokoja.

H2 - zásobovanie pomocou výroby na mieste

H2 - ZÁSOBOVANIE POMOCOU VÝROBY NA MIESTE

V tomto prípade je vodík vyrábaný na mieste v elektrolyzéri a privádzaný priamo do systému čerpacích staníc. Jeden z našich inovatívnych kompresorov potom stláča vodík na požadovanú úroveň tlaku, aby ho naplnil priamo do skladovacích zásobníkov. Tam je uložený pre prípad spotreby.

H2 - zásobovanie dovozom cisternovým vozidlom

H2 – ZÁSOBOVANIE DOVOZOM CISTERNOVÝM VOZIDLOM

Druhá možnosť, ako zaistiť potrebný vodík na čerpacej stanici, je dopraviť vodík cisternovým vozidlom. Vodík musí byť vyrobený inde, kde je potom naplnený do cisternového návesu. Vodič cisternového vozidla ho pripojí k doplňovaciemu zariadeniu sera a prepustí vodík do skladovacích zásobníkov čerpacej stanice.

Berater Peter Andel